Art X - Animus.

Solen skiner vänligt och jämlikt på alvernas land.
Locked
User avatar
brahbata
Site Admin
Posts: 3415
Joined: Fri Jan 24, 2020 4:20 am
Location: HombergOhm - Germany
Contact:

Art X - Animus.

Post by brahbata » Sat Jun 19, 2021 11:24 pm

Image
Image




Jag tog mig fram genom skogen tills jag kom till den lilla gläntan. Månen och stjärnorna sken sitt klara, bleka sken över världen och fick nattdaggen att gnistra överallt.

Den mjuka mossan, som täckte det jordiga skogsgolvet när jag vandrade hit, gav vika för matt undervegetation i kanten av gläntan. Den gamle mannen satt redan på en träpall vid ekbordet i det öppna rummet och väntade på mig. En gren knackade under min spark och den gamle mannen tittade upp på mig. Jag tog ett steg närmare honom och han vinkade åt mig att ta plats bredvid honom.

Vi hälsade på varandra med ögonen, allvarligt menade och kände oss nära varandra. Jag kände i mitt hjärta den behagliga känslan av välbefinnande och värme som bara eoner av vänskaplig vandring tillsammans kan ge.

Jag satte mig på pallen. Tyst fyllde resenären rödvinet i den tennkaraff som väntade på mig. Vi skålade för varandra och satt i tyst vänskap en stund och tänkte på saken. När mitt hjärta nådde hans ande, frågade jag: "Snälla, min vän. "Berätta för mig hur det var en gång i tiden i din värld med dem som var med dig."

Uppenbarligen tittade den gamle mannen på de mörka träden på baksidan av gläntan och verkade inte bry sig om dem. När han hade tittat på sitt hjärta, samlad i sig själv, tog han en ny klunk ur sitt glas och började tala. "Nå, brahbata", började resenären sitt tal villigt. "Kampen för er världs kurs kommer inte att sluta som den en gång gjorde för mitt folk", svarade han. "Våra världar delar tidernas upp- och nedgångar, men ditt helande är avsett för dem." Han tog ett djupt andetag och tittade på mig. Hans ögon glödde sammetsvart. Han log och sade: "Anden beslutade att vända min värld, så denna vändning kan nu gå åt andra hållet i din värld."

Den gamle mannen tystnade plötsligt och letade i fickorna efter sin pipa. Han verkade tänka. Jag samlade mig också för att fråga honom: "Berätta om art X, animus. "Hur tror du att jag bäst kan tjäna min värld, mitt folk? Under tiden letade vandraren efter sina redskap i botten av hierarkin, fyllde sin pipa med knuten från tobakspåsen och tände den. Efter att ha värmt pipan tog han ett djupt andetag, höll andan ett ögonblick och talade sedan till mig när han drev ut röken. "Det är alltid en nackdel att tro att man är klokare än andra. Oövervinnlighet kommer inte av visdom. Ditt hjärta leder dig till sanningens ande. Styrka, sann styrka, kan endast uppnås genom hängivenhet. Den ursprungliga önskans renhet i en enda varelse kan besegla hela världars öde." Jag lyssnade inåt på hans ord i jämförelse. Den gamle mannen väckte i mig minnet av vad jag tidigare hade upplevt. Han tog en ny tugga av sin pipa, strök sig över hakskägget och fortsatte sedan att tala.

"Animus..." började han säga mer för sig själv än i min riktning. "Varifrån de kommer vet inte ens de skriftlärda i mitt folk. De är gamla, brahbata, mycket gamla. I våra register finns de upptagna under många olika namn. Vi känner inte heller till deras ursprungliga namn, och än mindre till de många möjliga betydelserna av deras namn. Många världar i många galaxer talar om dem som Esps, vissa kallar dem Animus, och vi har bara kallat dem för 'folket'." Den gamle mannen gjorde en paus. Det föreföll mig som om han funderade på vilken del av berättelsen om hans upplevelse av "folket" som skulle kunna vara viktig för mig. "Nåväl", fortsatte han efter sina till synes osammanhängande tankar, "det var i alla fall inte de som till slut besegrade oss, utan vår egen stolthet, som fick dem att ta över vår värld." Den gamle mannen skrattade plötsligt, som om han klandrade sig själv för dumheten hos varelserna i de världar som de hade tagit över. Sedan fortsatte han att tala. "Underskatta dem aldrig på grund av deras förmodade dvärgväxt, brahbata, för då känner du inte till kosmos och dess sätt att leva. En enda av dessa varelser kan kontrollera sinnena hos tio vuxna krigare av er sort om dessa män inte är förberedda med rena hjärtan och klara sinnen. Titta aldrig närmare in i ögonen på en representant för "folket", smält aldrig samman din ande med deras, om din själ känner till dem och du inte är förberedd. Deras medvetande, deras tänkande är så främmande för vårt att det svaga medvetandet bara uppfattar den maktlösa, dominerande och kalla viljan när vi är telepatiskt förbundna med dem. Den som är helt omedveten om deras existens och sanna natur kommer att passera dem till synes oskadda. Låt oss komma ihåg att radiovågor endast kan "tas emot" med en lämplig detektor. Dessa vågor finns dock "där", de existerar, oavsett om du har ett användbart mätinstrument eller inte.



Art X, "folket", agerar också bara som en kollektiv organism bland många andra i alla världar. Den gamle mannen stannade upp en stund och sträckte på benen. Han skrattade tyst, kanske för att han njöt av att hans åldrande kropp var så sårbar. Sedan fortsatte han att tala. "Folkets styrka ligger i den skenbara litenheten hos individerna: de går inte obemärkta, utan de är helt enkelt obemärkta. Ändå finns de överallt i universum och tar över den ena världen efter den andra, för nästan ingen känner igen dem för vad de är: mörkrets väktare. Och nu, brahbata", fortsatte han, "är det din världs tur....

Allt i världen är likadant", fortsatte resenären. "Varje enskild medlem av Esps motsvarar analogt en av dina kroppsceller. De är telepatiskt och energimässigt sammanflätade och står i ständigt utbyte med varandra. Det är bara som helhet som de bildar den organism som effektivt vill skada dig. Och de kommer ständigt in i din värld. Dag efter dag, timme efter timme, kommer de otaliga. Ständigt. Deras skydd ligger i din okunnighet. Vi kämpade en gång mot många arter", fortsatte den gamle mannen utan att sucka av uppgivenhet, "vi besegrade varje till synes oöverstiglig jätte som ville skada oss, men vår ande var inte redo för "människorna". Det är därför, brahbata, som vi är här för att ge er våra förklaringar. Var och en av dessa varelser är alltid kopplad till kollektivet. Inte bara i din värld, utan i alla världar som de har spridit sig till. Och var och en av dessa varelser har kollektivets kollektiva kraft att bryta de mogna och starka krigarnas anda när de kommer fram ur kunskapen. Men: När andra världar, hela världssystem har tagits över av dem kommer ni nu att sätta stopp för dem. Så står det skrivet i livets bok, och så tecknar stjärnorna det."

Ljuset på ekbordet flimrade till de sista rörelserna, min vän verkade försjunken i tankar och magiskt fångad av ljuset, rakt in i den energi som var grunden för allt liv. Vi var båda tysta en stund. Jag behövde tystnaden för att smälta vad jag hade hört och han måste ha njutit av sina gamla erfarenheter av "folket". Sedan började resenären, min lärare från det förflutna, igen. "Animus är mäktiga lärare, men de visar sig inte som sådana till en början", sade den gamle mannen. Han tog en ny klunk ur sin kanna och fortsatte sitt tal. "Säg mig, brahbata: hur bekämpar man en fiende som är för liten för att uppfattas som sådan? Att den finns överallt? Deras förmåga är att kontrollera ditt sinne utan att du är medveten om det. Många arter står i deras tjänst och kontrolleras av dem. Och det är alltså dessa fysiskt större arter som du tror att du känner igen som dina huvudfiender. "Människor" kan bara besegras av våra hjärtan. Medkänsla, som finns bortom artens överlevnadsinstinkt, är ditt starkaste vapen. Och den här gången, brahbata, kommer världen att göra motstånd och fiendskapen kommer att besegras. Kom alltid ihåg hur du kände dess ande, hur det glödande kalkylatet av dess kollektiva medvetande en gång trängde in i din varelse. Kom ihåg det - och den här gången besegrar du dem - besegrar folket.

folket[/färg].



____________________________________________________________________________


Anmärkning: Jag hörde först om Esps för ungefär 15 år sedan, när jag hade telepatisk kontakt med våra vänner från månens botten som informerade mig om dem. Senare - när de väl var mentalt "matade" - träffade de mig. Här i Homberg (jag reser inte längre). De blir större och större än landmyror (de största jag sett hittills var 3-4 cm) och forskarna tror att de är en införd sydamerikansk eller asiatisk art - men det är de inte. De gör gemensam sak med Aton, Orionfederationens herre. Vi har en lojal allierad: jordspindlar. Spindlar är också utmärkta telepater och kämpar. De tycker att vi människor är för stora mesar, helt enkelt för att de själva är krigare. Och de har en allians med oss mot animus. Vi kommer att vinna.
[/färg]


____________________________________________________________________________





der SPIEGEL Nr. 5, 28.1.2008
 skriver på sidan 120:
Receptet för armémyrornas framgång.

Den argentinska myran (Linepithema humile) har påbörjat en triumftåg runt jorden och finns redan på sex kontinenter. Hemligheten bakom deras framgång har avslöjats av forskare vid University of Illinois at Urbana, som under åtta år har observerat hur dessa insekter har erövrat Rice Canyon i södra Kalifornien. Enligt studien följer nykomlingarna två olika strategier på sin väg till sin destination: Först attackerar de sina bofasta släktingar för att äta upp dem, och sedan, i ett andra steg, utnyttjar de systematiskt konkurrenternas födokällor. Äta och svälta: med denna dubbla strategi är de tydligen mycket framgångsrika: innan de kom till Rice Canyon levde 23 inhemska myrarter där, men till slut fanns det bara två. Endast om vi följer en sådan invasion i realtid kan vi förstå de dynamiska processer som gör att främmande arter hamnar här, förklarade myrforskaren Andrew Suarez.
/colour]

"Låt oss leka herre och tjänare."
Depeche Mode

Nu - den interdimensionella altruismens krafter använder visdomens svärd för att äntligen segra.
[/färg]



Image
Image
Image
Image

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
In the descent from Heaven, the feather learns to fly.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.
Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.
Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

Image
Image
Image

Image
Image

brahbata.space

Image

Locked