Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Kaunein sydän »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Kaunein sydän (Read 103 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Kaunein sydän
Apr 27th, 2022 at 11:18am
 
Kaunein sydän


O
eräänä päivänä eräs nuori mies seisoi keskellä kaupunkia ja julisti, että hänellä oli koko laakson kaunein sydän. Suuri väkijoukko kokoontui, ja kaikki ihailivat hänen sydäntään, sillä se oli täydellinen. Siinä ei ollut yhtään tahraa tai virhettä.

Kyllä, he kaikki olivat hänen kanssaan samaa mieltä, se oli todellakin kaunein sydän, jonka he olivat koskaan nähneet. Nuori mies oli hyvin ylpeä ja kehuskeli yhä kovempaa kauniista sydämestään. Yhtäkkiä väkijoukon eteen ilmestyi vanha mies ja sanoi: "No, sinun sydämesi ei ole läheskään yhtä kaunis kuin minun.

Yleisö ja nuori mies katsoivat vanhan miehen sydäntä. Se sykki voimakkaasti, mutta se oli täynnä arpia, siinä oli paikkoja, joista oli poistettu paloja ja korvattu toisilla. Ne eivät kuitenkaan sopineet kunnolla, ja kulmissa oli kulumia. Tarkemmin sanottuna joissakin paikoissa oli syviä uurteita, joista puuttui kokonaisia paloja.

Ihmiset tuijottivat häntä: Miten hän voi väittää, että hänen sydämensä on kauniimpi, he ajattelivat. Nuori mies katsoi vanhan miehen sydäntä, näki sen kunnon ja nauroi: Hän sanoi vertaillessaan sydäntäsi minun sydämeeni. Minun sydämeni on täydellinen ja sinun sydämesi on täynnä arpia ja kyyneleitä.

Niin, sanoi vanha mies, sinun sydämesi näyttää täydelliseltä, mutta en ikinä vaihtaisi paikkaa kanssasi. Jokainen arpi edustaa ihmistä, jolle olen antanut rakkauteni. Revin palan sydäntäni ja ojennan sen heille, ja usein he antavat minulle palan sydäntään, joka sopii minun sydämessäni olevaan tyhjään tilaan. Mutta koska palat eivät ole täsmällisiä, minulla on joitakin karheita reunoja, joita vaalin, koska ne muistuttavat minua jaetusta rakkaudesta. Joskus olen myös antanut palan sydäntäni ilman, että toinen on antanut minulle takaisin palan sydämestään. Nämä ovat tyhjiä uurteita. Rakkauden antaminen tarkoittaa joskus riskin ottamista. Vaikka nämä uurteet ovat kivuliaita, ne pysyvät auki, ja nekin muistuttavat minua siitä rakkaudesta, jota tunnen näitä ihmisiä kohtaan. Ja toivon, että jonain päivänä he palaavat täyttämään tilan. Ymmärrätkö nyt, mitä todellinen kauneus on?

Nuori mies seisoi hiljaa kyyneleet valuen pitkin hänen poskeaan. Hän käveli vanhan miehen luo, tarttui tämän täydelliseen nuoreen ja kauniiseen sydämeen ja repi siitä palan irti. Hän tarjosi sitä vanhalle miehelle vapisevin käsin. Vanhus otti tarjouksen vastaan, asetti sen sydämeensä.

Sitten hän otti palan vanhasta arpisesta sydämestään ja täytti sillä nuoren miehen sydämen haavan. Se ei sopinut täydellisesti, sillä siinä oli joitakin kuluneita reunoja. Nuori mies katseli sydäntään, joka ei ollut enää täydellinen, mutta kauniimpi kuin koskaan, kun hän tunsi vanhan miehen rakkauden virtaavan hänen sydämeensä. He syleilivät toisiaan ja kävelivät pois, vierekkäin.

Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.