Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Gedachten over het bestaan... »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Gedachten over het bestaan... (Read 107 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Gedachten over het bestaan...
Apr 26th, 2022 at 2:32am
 
Gedachten over het bestaan...


H
Hallo, Smiley

in de chat spraken we eerder over enkele gedachten betreffende het lichamelijk-geestelijk bestaan. Als suggestie zou ik de tekst hier willen kopiëren. Goed gesprek - ik kijk uit naar jullie suggesties, gedachten en lichtflitsen Smiley

Met vriendelijke groet,

brah Smiley



brah: ik heb nagedacht over het ego
Mo: vertellen
brah: vanochtend, in de ochtendmeditatie
brah: dus het volgende
brah: Gisteren in spiritualiteit/wereldreligies kwamen we op het onderwerp, vanaf wanneer de ziel = het geestwezen in de foetus komt. Ik bedoelde, dat dit alleen zou gaan als er voldoende hardware aanwezig is (dus een foetusgrootte gegeven is). Dit is zeker een controversieel onderwerp voor zover het abortus betreft. Ik geloof dat het geestwezen = onze essentie pas in de foetus kan komen als er een voldoende centraal zenuwstelsel (ruggenmerg, hersenstam, reptielenbrein) aanwezig is. En.
Ac: *heftig knikje
Mu: *mompelt
brah: Nu kwam ik vanmorgen op de gedachte, aangezien ALLES in de wereld bezield is en bezield wordt, dat individuele cellen een behoorlijke vorm van bewustzijn bezitten, die echter niet te vergelijken zou zijn met een ziel. Deze vorm van bewustzijn zou het ego kunnen zijn
brah: eenvoudigweg de identificatie met het lichaam
brah: met het fysieke bestaan.
Ac: anders zou de essentie immers ook in een huidgezwel, een kankergezwel of een steenpuist kunnen binnendringen
brah: aan de voldoende hardware nog
brah: een gedachte
brah: een vergelijking
Mu: ja... Ik wil je echter tegenspreken met de eerste brah... ik geloof dat de ziel zich tijdens de paring twee mensen selecteert en de ziel selecteert zich dan uit beide informatiedragers haar LICHAAM samen, schept zich zo optimale omstandigheden door haar karma
Brah: Windows 7 draait ook niet op een Commodore c64 - omdat er te weinig resources aanwezig zijn. Zo'n complexe entiteit als een ziel (ziel is een christelijke term, ik geef de voorkeur aan geestwezens), kan niet incarneren in een ongeschikt fysiek lichaam.
Mo: zo zie ik het ook Mu
Ac: lol brah, goede vergelijking
Mu: Ego IS de identificatie met de materiële wereld, dus ook lichaam, maar de algemene voorwaarden kiest de ziel, respectievelijk het karma
Mo: Wat ik zie als brah... is dat elke cel bewustzijn heeft.... Ik denk zelfs dat dit bewustzijn zoals bij de mens ook... is gesplitst in polen
brah: ja Mu - de hardware wordt bepaald door het DNA (gedeeltelijk). De wetenschap spreekt van de 98% DNA die ze niet kan verklaren van het zogenaamde junk DNA (vuilnis DNA). Ik geloof absoluut dat in het DNA ook mentale eigenschappen gecodeerd zijn.
bh: Ik geloof niet dat het junk-DNA daadwerkelijk garbage is, Mu Smiley
Mu: Oh, en dus bedoel je dat de ziel kiest - wacht op de fysieke omstandigheden (foetus) en dan als het ware eerst in het lichaam "glipt"?
Mo: Mag ik zeggen wat ik denk?
Mu: met plezier
brah: ja Mo - neem de mitochondriën, die voor mij de zetel zijn van de heilige geest. Mitochondriën voeden zich met fotonen (lichtdeeltjes), worden uitsluitend van de moeder geërfd en zijn een bacterie. De biologie heeft ze altijd de energiecentrales van de cellen genoemd. Er zijn ongeveer 1.000 - 1.500 mitochondriën per lichaamscel.
Mo: Ik denk dat de ziel in de eicel komt op het moment, waarop deze bevrucht werd... Praktisch al bij de eerste celdeling... ja... dit maakt alleen mogelijk... omdat....
brah: ik geloof dat door het feit dat de mitochondriën zich voeden met fotonen (wat wetenschappelijk bewezen is), zij de aura van de wezens produceren.
Mu: heb ik je goed begrepen brah? Mijn bovenstaande zin?
Mo: bij gekloonde dieren valt op... dat ze allemaal zwak zijn... of verzwakt... misschien omdat de ziel ontbreekt, die de stabiliteit produceert tussen lichaam en geest?
BH: Ja, Mu - het boeddhisme heeft het over drie factoren die nodig zijn voor conceptie: Een vader, een moeder en een zogenaamde Gandharva (geestwezen dat klaar is om te incarneren).
BH: Ik heb het me ook al afgevraagd, Mo , ja - hebben klonen een ziel?
Mo: Voor mij niet brah... als je mijn blog op de andere nick leest Wink
Dr: Hebben ze brah, maar de ziel is hetzelfde of het lichaam natuurlijk of door klonen ontstaat.
Mo: Ik geloof niet Dr
Dr: Betekent niet dat ik het klonen goedkeur.
brah: Ik weet niet of de geest wezen binnenkomt op het moment van de conceptie of pas later, als geschikte voorwaarden worden geschapen (CNS, centraal zenuwstelsel), Mu - maar ik acht het heel goed mogelijk - zie hierboven.
Mo: Voor mij is het leven alleen in God's hand... of licht of bron of echter.... Mensen kunnen geen leven scheppen... als het voor mij zwak pseudo-leven is
bh: Met een die ze hebben ben ik in principe voorzichtig (geworden), Dr ... denk ik.
Dr: Mo: Mensen creëren geen leven door klonen - ze creëren alleen een lichaam door experimenten. Of het dan gevuld is met leven, is een andere zaak.
Dr: brah: ja je hebt gelijk - mijn manier van uitdrukken weer, sorry
Mo: dan denkt u er net zo over als ik Dr
brah: geen probleem, Dr Smiley
Brah: zo terug *denkend
Mo: ik ga iets te eten halen Smiley dan mis ik hier niets
Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.