Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Wensen van een hond »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Wensen van een hond (Read 113 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Wensen van een hond
Apr 26th, 2022 at 2:17am
 
Wensen van een hond


Ik wens niet door jou te worden overgenomen voordat je de tijd hebt genomen om mij te leren kennen en op de hoogte bent van mijn wensen en behoeften! Ik ben geen speeltje en geen prestigeobject, maar een levend wezen van vlees en bloed met gevoelens en ook met gebreken, waarvan het behoren tot jou voor jou slechts een korte periode betekent, maar voor mij mijn hele leven!

Ik wil uw metgezel, vriend, maatje en familielid worden, deelnemen aan uw leven in goede en slechte dagen en niet buitengesloten en geïsoleerd worden. Heb alstublieft geduld met mij en help mij u te begrijpen. Ik wil alles goed doen en uw ALLES zijn, want ik heb een groot vertrouwen in u. Maak daar geen misbruik van en geef me niet het gevoel dat ik overgeleverd ben aan uw genade en aan uw grillen!

Ik wil dat je actief met me bezig bent, met me speelt, met me knuffelt en me streelt. Als je ziek bent of veel werk en stress hebt, laat me dan toch in je buurt zijn. Het is voor mij voldoende als je je in zulke uren slechts af en toe tot mij wendt, mij aanspreekt of aanraakt. Ik verlang naar je lichamelijke nabijheid en aandacht. Dan voel ik dat ik je metgezel ben en dat je van me houdt.

Ik zou willen dat je me niet achter je aan laat rennen tijdens het uitgaan, wanneer je auto, fiets, scooter en dergelijke rijdt! Ik heb vrije tijd nodig om de omgeving te verkennen, berichten te lezen en mijn eigen zaken te doen.

Ik zou graag willen dat je me niet alleen meeneemt de tuin in en me aan verveling overlaat, maar dat je met me gaat wandelen, met me speelt, bijvoorbeeld stokken zoekt en me af en toe vrij laat rondrennen, maar altijd voor me zorgt. Ik ben erg nieuwsgierig en soms word ik verkeerd begrepen als ik te onstuimig ben of te intensief geïnteresseerd in nieuwe kennissen.

Ik zou willen dat u mij in godsnaam niet beschouwt als een vermaaksobject voor na het werk, zelfs als u, moe van uw dagtaak, denkt dat het voldoende en bevredigend voor mij zou zijn om mij alleen te laten spelen en stoeien. Voor u is het misschien amusant, voor mij niet! Ik ben alleen zo uitbundig en vrolijk omdat ik blij ben met uw aanwezigheid na uw lange afwezigheid en ik zou u willen uitnodigen tot dezelfde reacties, - dat wil zeggen tot de saamhorigheid vreugde en spel.

Ik wens dat u ondanks mijn bijna menselijke wensen niet vergeet dat ik een HOND ben en blijf! Vermenselijk me niet en kleed me niet aan, geef me voedsel passend bij mijn soort en mijn leeftijd in voldoende maar niet overdreven hoeveelheid. Laat u adviseren door de dierenarts, volg zijn aanwijzingen op en verwaarloos mijn verzorging en opvoeding niet!

Ik wens dat wanneer mijn leven ten einde loopt, u bijzonder sterk en moedig zult zijn! Blijf bij me, laat me je nabijheid en warmte voelen en laat me niet alleen sterven met vreemden! Je kunt het zeker en vast - omwille van mij! Ik zou het ook voor jou doen.

Hoe kan ik u voor dit alles bedanken?

Je zult het weten als je je tijd neemt.




Zo lang als mensen denken

dat dieren niet voelen,

moeten dieren voelen,

dat mensen niet denken.





Tien wensen van een hond aan zijn mens


- Mijn leven duurt 10 tot 12 jaar, elke scheiding van jou betekent lijden voor mij, overweeg dat voordat je - mij verwerft.

- Geef me de tijd om te begrijpen wat je van me wilt en ik zal proberen je wensen te vervullen.

- Geef mij vertrouwen, daar leef ik van.

- Wees nooit lang boos op mij, en sluit mij niet op voor straf, jij hebt je werk, je plezier, je vrienden,
ik heb alleen jou

- Spreek tot mij. Ook al versta ik uw woorden niet helemaal, ik versta de stem die tot mij spreekt.

- Behandel me zoals je zelf behandeld wilt worden - ik vergeet dat nooit.

- Voordat je me slaat, bedenk dat mijn kaken je hand gemakkelijk kunnen verbrijzelen, maar dat ik ze nooit tegen je zal gebruiken.

- Voordat je me onwillig koppig en lui noemt, bedenk dat ik ziek kan zijn, of een versleten hart heb

- Zorg voor mij als ik oud ben - ook jij zult eens oud zijn. Loop elke zware wandeling met mij. Zeg niet: ik kan zoiets niet zien, of: het zal worden gedaan in mijn afwezigheid.

- Alles is gemakkelijker voor mij - met JOU!

(Auteur onbekend)


Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.