Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Het mooiste hart »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Het mooiste hart (Read 108 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Het mooiste hart
Apr 26th, 2022 at 2:13am
 
Het mooiste hart


O
op een dag stond er een jonge man midden in de stad en zei dat hij het mooiste hart van de hele vallei had. Een grote menigte kwam bijeen, en allen bewonderden zijn hart, want het was volmaakt. Er zat geen vlekje of foutje in.

Ja, ze waren het allemaal met hem eens, het was werkelijk het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. De jongeman was erg trots en schepte nog meer op over zijn mooie hart. Plotseling verscheen er een oude man voor de menigte en zei: "Nou, jouw hart is lang niet zo mooi als het mijne.

De menigte en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte sterk, maar het zat vol littekens, het had plaatsen waar stukken waren verwijderd en vervangen door andere. Maar die pasten niet goed, en er waren wat rafelige hoekjes. Meer precies waren er op sommige plaatsen diepe groeven waar hele stukken ontbraken.

De mensen staarden hem aan: Hoe kan hij beweren dat zijn hart mooier is, dachten ze? De jongeman keek naar het hart van de oude man, zag de toestand ervan en lachte: Je maakt zeker een grapje, zei hij, terwijl hij jouw hart met het mijne vergeleek. Het mijne is volmaakt en het uwe is een puinhoop van littekens en tranen.

Ja, zei de oude man, het jouwe ziet er perfect uit, maar ik zou nooit met je willen ruilen. Elk litteken staat voor een persoon aan wie ik mijn liefde heb gegeven. Ik scheur er een stukje van mijn hart uit en geef het aan hen, en vaak geven zij mij een stukje van hun hart dat in de lege ruimte in mijn hart past. Maar omdat de stukjes niet precies zijn, heb ik een paar ruwe kantjes die ik koester omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden. Soms heb ik ook een stukje van mijn hart gegeven zonder dat de ander mij een stukje van zijn hart teruggaf. Dit zijn de lege groeven. Liefde geven betekent soms een risico nemen. Ook al zijn deze groeven pijnlijk, ze blijven open en ook zij herinneren mij aan de liefde die ik voor deze mensen heb. En ik hoop dat ze op een dag zullen terugkeren om de ruimte op te vullen. Realiseer je je nu wat echte schoonheid is?

De jongeman stond zwijgend met tranen over zijn wangen. Hij liep naar de oude man, pakte zijn perfecte jonge en mooie hart en scheurde er een stuk uit. Hij bood het met trillende handen aan de oude man aan. De oude man nam het aanbod aan en legde het in zijn hart.

Toen nam hij een stuk van zijn oude hart met littekens en vulde er de wond van het hart van de jongeman mee. Het paste niet perfect, want het had wat rafelige randen. De jongeman keek naar zijn hart, niet meer perfect, maar mooier dan ooit, terwijl hij de liefde van de oude man in zijn hart voelde stromen. Ze omhelsden elkaar en liepen weg, zij aan zij.

Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.