Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « En hunds önskningar »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
En hunds önskningar (Read 101 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
En hunds önskningar
Apr 25th, 2022 at 2:01am
 
En hunds önskningar


Jag önskar inte bli förvärvad av dig förrän du har tagit dig tid att lära känna mig och är medveten om mina önskemål och behov! Jag är ingen leksak och inget prestigeobjekt, utan en levande varelse av kött och blod med känslor och även med fel, vars tillhörighet till dig endast innebär en kort tid för dig, men för mig hela livet!

Jag vill bli din följeslagare, vän, kompis och familjemedlem, delta i ditt liv på bra och dåliga dagar och inte bli utestängd och isolerad. Var snäll och ha tålamod med mig och hjälp mig att förstå dig. Jag vill göra allting rätt och vara ditt ALLTING, för jag har ett stort förtroende för dig. Missbruka det inte och få mig inte att känna mig utlämnad till din nåd och dina nycker!

Jag vill att du aktivt engagerar dig i mig, leker med mig, kramar och smeker mig. Om du är sjuk eller har mycket arbete och stress, låt mig ändå vara nära dig. Det räcker för mig om du i sådana timmar vänder dig till mig bara då och då, tilltalar mig eller rör vid mig. Jag längtar efter din fysiska närhet och uppmärksamhet. Då känner jag att jag är din följeslagare och att du älskar mig.

Jag önskar att du inte låter mig springa efter dig när du går ut, när du kör bil, cykel, skoter och liknande! Jag behöver fritid för att utforska miljön, läsa meddelanden och göra mina egna saker.

Jag skulle vilja att du inte bara tar med mig ut i trädgården och lämnar mig till tråkighet, utan att du går på promenader med mig, leker med mig, till exempel letar efter pinnar och låter mig springa fritt då och då, men alltid tar hand om mig. Jag är mycket nyfiken och ibland blir jag missförstådd om jag är för impulsiv eller för intensivt intresserad av nya bekantskaper.

Jag önskar att ni för Guds skull inte betraktar mig som ett underhållningsobjekt efter jobbet, även om ni som är trötta på dagens arbete tycker att det skulle vara tillräckligt och tillfredsställande för mig att låta mig leka och leka ensam. För er kan det vara underhållande, för mig inte! Jag är så sprudlande och glad bara för att jag är glad över din närvaro efter din långa frånvaro och jag skulle vilja bjuda in dig till samma reaktioner, - det vill säga till samhörighet glädje och lek.

Jag önskar att ni trots mina nästan mänskliga önskemål inte glömmer att jag är och förblir en HUND! Förmänskliga mig inte och klä upp mig inte, ge mig mat som är lämplig för min art och min ålder i tillräcklig men inte överdriven mängd. Ta råd från veterinären, följ hans anvisningar och försumma inte min skötsel eller uppfostran!

Jag önskar att du kommer att vara särskilt stark och modig när mitt liv tar slut! Stanna hos mig, låt mig känna din närhet och värme och låt mig inte dö ensam med främlingar! Du kan och klarar det säkert - för min skull! Jag skulle göra det för dig också.

Hur kan jag tacka dig för allt detta?

Du kommer att veta när du tar dig tid.




Så länge människor tror att

att djur inte känner,

måste djuren känna,

att människor inte tänker.





En hunds tio önskningar till sin människa


- Mitt liv varar 10-12 år, varje separation från dig innebär lidande för mig, tänk på det innan du - skaffar mig.

- Ge mig tid att förstå vad du vill ha av mig och jag ska försöka uppfylla dina önskemål.

- Ge mig förtroende, jag lever på det.

- Var aldrig arg på mig länge och lås inte in mig för straff, du har ditt arbete, dina nöjen och dina vänner,
Jag har bara dig.

- Tala till mig. Även om jag inte helt och hållet förstår dina ord förstår jag rösten som talar till mig.

- Behandla mig som du vill bli behandlad - jag glömmer aldrig.

- Innan du slår mig, kom ihåg att mina käkar lätt skulle kunna krossa din hand, men att jag aldrig kommer att använda dem mot dig.

- Innan du kallar mig ofrivilligt envis och lat, tänk på att jag kanske är sjuk eller har ett slitet hjärta.

- Ta hand om mig när jag är gammal - även du kommer att bli gammal en gång. Gå varje svår vandring med mig. Säg inte: jag kan inte se det, eller: det ska göras i min frånvaro.

- Allt är lättare för mig - med DIG!

(Författare okänd)




Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.