Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Det vackraste hjärtat »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Det vackraste hjärtat (Read 147 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Det vackraste hjärtat
Apr 25th, 2022 at 1:56am
 
Det vackraste hjärtat


O
en dag stod en ung man mitt i stan och förklarade att han hade det vackraste hjärtat i hela dalen. En stor folkmassa samlades och alla beundrade hans hjärta, för det var perfekt. Det fanns inte en fläck eller en brist i det.

Ja, de höll alla med honom, det var verkligen det vackraste hjärta de någonsin hade sett. Den unge mannen var mycket stolt och skröt ännu mer om sitt vackra hjärta. Plötsligt dök en gammal man upp framför folkmassan och sade: "Ja, ditt hjärta är inte alls lika vackert som mitt.

Publiken och den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta. Det slog kraftigt, men det var fullt av ärr, det hade ställen där delar hade tagits bort och ersatts med andra. Men de passade inte riktigt, och det fanns några fransiga hörn. Närmare bestämt fanns det på vissa ställen djupa furor där hela bitar saknades.

Folk stirrade på honom: Hur kan han påstå att hans hjärta är vackrare, tänkte de? Den unge mannen tittade på den gamle mannens hjärta, såg dess tillstånd och skrattade: Du måste skämta, sade han och jämförde ditt hjärta med mitt. Mitt är perfekt och ditt är en röra av ärr och tårar.

Ja, sade den gamle mannen, ditt ser perfekt ut, men jag skulle aldrig byta plats med dig. Varje ärr representerar en person som jag har gett min kärlek till. Jag river ut en bit av mitt hjärta och ger den till dem, och ofta ger de mig en bit av sitt hjärta som passar in i det tomma utrymmet i mitt hjärta. Men eftersom bitarna inte är exakta har jag några ojämna kanter som jag värnar om eftersom de påminner mig om den kärlek vi delade. Ibland har jag också gett en bit av mitt hjärta utan att den andra personen har gett mig en bit av sitt hjärta tillbaka. Dessa är de tomma pannorna. Att ge kärlek innebär ibland att ta en risk. Även om dessa furor är smärtsamma förblir de öppna och de påminner mig också om den kärlek jag har till dessa människor. Och jag hoppas att de en dag kommer att återvända för att fylla utrymmet. Inser du nu vad sann skönhet är?

Den unge mannen stod tyst med tårarna rinnande nerför kinderna. Han gick fram till den gamle mannen, tog tag i hans perfekta unga och vackra hjärta och slet ut en bit. Han erbjöd den till den gamle mannen med darrande händer. Den gamle mannen tog emot erbjudandet och placerade det i sitt hjärta.

Han tog sedan en bit av sitt gamla ärrade hjärta och fyllde såret i den unge mannens hjärta med den. Det passade inte perfekt eftersom det hade några fransiga kanter. Den unge mannen såg på sitt hjärta, som inte längre var perfekt, men vackrare än någonsin, när han kände den gamle mannens kärlek flöda in i sitt hjärta. De omfamnade varandra och gick bort, sida vid sida.




Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.