Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Uppfattning och magi... »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Uppfattning och magi... (Read 75 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Uppfattning och magi...
Apr 25th, 2022 at 1:33am
 
Uppfattning och magi...


H
allo kära ni,

låt oss ge oss ut på en resa in i sinnet.

Det mänskliga medvetandet är sådant att det medvetet kan uppleva flera "tillstånd" och betrakta alla dessa erfarenhetstillstånd som var och en "verklig".

Vi upplever oss själva - och vår omgivning - annorlunda än när vi är nyktra. Det finns olika medvetandetillstånd. Och vi kan leka med dem.

Vägen till sanning, åtminstone som jag förstår den, innebär att vi alla kan erkänna dessa olika medvetandetillstånd som respektive "sanna". Vi upplever något. Vi UPPLEVER verkligen något, oavsett om vårt senare minne skulle vilja få oss att tro något annat, eller vad vår medvärld säger oss: "Åh nonsens, du var full eller liknande." ...

Låt oss anta att vi är andliga varelser som lever i en kropp.
Vi är inte människor som har en andlig erfarenhet - vi är andliga varelser som har en mänsklig erfarenhet.
Vi har alltså ett "skal", ett "fordon", med vars hjälp vi kan ha erfarenheter. Och denna SIMULERING sker inte till 99 procent utan till 100 procent. Detta innebär att vi i allmänhet inte har sett någon möjlighet att ta reda på om våra upplevelser bara är en del av en "interaktiv simulering" eller om vi verkligen lever här och nu, i den så kallade verkligheten....

Vi drömmer. Vi drömmer alla bara. Vi äger kroppar, med och i vilka vi rör oss i denna värld. Och vi kan uppleva denna värld och interagera med den, hantera den.

Nåväl. Vi kan göra ännu mer.

Om vi utgår från att det finns "liv", i form av att det äger rum på andra plan såväl som på detta plan här, gör detta det möjligt för oss att ifrågasätta oss själva och våra egna erfarenheter. Vi kan fråga oss själva: FINNS JAG? ÄR JAG VERKLIG? UPPFATTAR JAG ALLT DETTA? VAD ÄR PERCEPTION????

Låt oss göra ett experiment...

Föreställ dig följande:

Du är medveten om att du bara befinner dig i en "simulering". Att livet inte är "verkligt", respektive inte den ENDA verkligheten. Föreställ dig att du är en varelse som "lever" i en kropp för att göra erfarenheter. För att få kunskap. För att leka med möjligheterna.

Jag inbjuder er att "leka" med vår omgivande "matris". Att utmana den. Spela spelets spel...

Med utgångspunkt i tanken att INGENTING sker av en slump kan vi fråga oss vad och hur den matris som omger oss kan och kommer att ge oss "svar". Låt mig förklara:

Ställ bara en FRÅGA till den miljö som omger dig. Denna fråga är inget annat än en bön, för över denna fråga (över en bön) vänder vi oss till "en högre makt" eller till medmänniskor eller liknande. Vi ser oss själva som inte längre åtskilda från allting, utan som interagerande.

När du formulerar din fråga, formulera också svaret. Exempel: Jag vill "veta" om mina nuvarande vägar är "rätt", i gudomlig mening, eller om de är fel... Använd detta valmöjligheter och var säker på att det finns svar. ALLA sökare hittar ALLTID ett svar! Och säg sedan HUR och VAR svaret ska nå dig.

I praktiken innebär detta: Välj t.ex. ett tal mellan 0 och 60 och tilldela ett sanningsvärde till ett visst tal. Så säg: Jag formulerar min fråga - och om svaret på min digitalklocka är t.ex. siffran "26" är frågan sann. Jag förklarar det vidare:

Anta att ALLTING interagerar med ALLTING. OCH att det finns en REGERANDE kraft, GUD, som ser till att du får dina svar. Om du nu ställer frågan med numret kan endast Gud ensam veta NÄR du tittar på din klocka för att se respektive nummer på den (t.ex. sekundnummer). Du kommer ALLTID att titta på klockan i rätt ögonblick för att få dina svar!

Sätt siffror på din klocka för "ja" och för "nej". Kontrollera resultaten. JAG KRAFTLIGT ERKÄNNER att det finns TVÅ energiuttryck i detta universum, svart och vitt, ja och nej, fel och rätt. Det är VIKTIGT att du tar hänsyn till denna skillnad, för annars ger du ditt liv och din frihet ur händerna och kontrolleras av "energier utifrån". Detta är INTE DEN BETYDELSEN!

Att lära sig magi har mycket att göra med att börja förstå mekanismerna i den värld inom vilken du verkar. Eller att lära sig att förstå. ETT sätt är att komma i KONTAKT med din omgivning och dina medmänniskor. Gör det INTE genom att ge bort ditt jag eller kontrollen över ditt eget jag! Men SPELA ändå!


Om vi fortsätter på denna väg kan vi söka svaren från kosmos eller himlen ovanför oss i varje sinnlig effekt vi upplever. Ge dina frågor till den Allsmäktige olika möjliga svar, t.ex. låt oss ställa en fråga och samtidigt be om hur det givna svaret ska nå oss. Ställ din fråga och be vinden att blåsa, om svaret på din fråga är rätt. Låt det bli en plötslig ton, om svaret på din fråga är fel, och så vidare. Om vi utgår från att den gudomliga kärlekskällan alltid hittar ett sätt att nå oss, bör vi inleda en interaktiv kommunikation med den. Lek runt, men låt dig inte luras. Mindmanipulation är inte ett lätt spel att spela i början, men belöningen är enorm. Förr eller senare när du vänjer dig vid att leka med möjliga svar kommer du att finna mer och mer tillit till de erfarenheter du gör. Detta är INTE tänkt att ge dina beslut i andras händer, nej, utan snarare ett sätt att hjälpa oss att få mer självförtroende i våra framtida beslut. När vi lär oss att lita på de kosmiska energierna kommer vi säkert till en punkt där vi lär oss att lita på oss själva. Min erfarenhet av detta säger mig att de frågor vi ställer kommer att minska med tiden och med ett växande självförtroende. Genom detta lär vi oss att lita på oss själva, även på oss själva.

Mer senare, gör dina experiment med sanningen,

brah (börja räkna redan Wink ...)


Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.