Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Vad är fotonbältet? »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Vad är fotonbältet? (Read 79 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Vad är fotonbältet?
Apr 25th, 2022 at 1:12am
 
Vad är fotonbältet?


Hej kära sam Smiley ,


först och främst återigen *välkommen* till spirits-forumet!

Tack för ditt inlägg och jag skulle vilja svara dig.
Intressant information för förståelsen av fotonbältet finns analogt i "Flächenland - Ein mehrdimensionaler Roman, verfasst von einem alten Quadrat". Författaren, Edwin A. Abbot, var en Shakespeareforskare, lantpräst med ett stort intresse för matematik och författare till "Flatland. A Romance of Many Dimensions" (originaltitel) 1884.


Romanen inleds med en dedikation:

Till rymdens invånare i allmänhet.
och H. C. i synnerhet
är denna bok tillägnad
av en ödmjuk invånare i Raumland
i hopp om att även de ska få det,
som han invigdes i hemligheterna
de tre dimensionernas hemligheter
(efter att ha känt till endast två tidigare),
medborgarna i denna himmelska region
högre och högre
till hemligheterna i fyra, fem,
och till och med sex dimensioner
och därigenom
till fantasins expansion
och den möjliga utvecklingen
av den sällsynta och utmärkta gåvan av
av blygsamhet
bland den högre rasen
av den fysiska mänskligheten.


Tålamod,
för den här världen
är bred och vidsträckt.



Area land är, som namnet antyder, en tvådimensionell värld. Invånarna har olika konturer beroende på deras rang - det finns trianglar, kvadrater, femhörningar, sexhörningar osv.

Vår handlande triangel reser alltså genom area land i sökandet efter att förstå sig själv och världen. Jag ska förkorta lite för att komma till saken. En dag - från ingenstans - dyker det upp en cirkel framför triangeln, som blir större och större, för att sedan bli mindre igen - och till slut försvinner den återigen ut i intet.

Triangeln kan inte förklara denna process och är i ljus upphetsning. Nå - den är befriad från denna upphetsning, eftersom cirkeln som dyker upp ur ingenting är en invånare i rymdlandet och detta förklarar för invånaren i rymdlandet hur den beter sig med "dimensionerna".

Jag har gjort en liten skiss för att visa hur triangeln uppfattade cirkeln som uppstod ur ingenting. Den röda linjen visar planområdet för planlandet - det vill säga triangelns synvinkel. Cirkeln ur ingenting är helt enkelt en sfär som "genomborrar" planland som kommer underifrån - för att försvinna uppåt. I ritning a) har "cirkeln" i den tvådimensionella triangelns ögon nått sin största utbredning, i skiss b) stiger sfären (cirkeln i triangelns ögon blir mindre) ytterligare "ut ur" Flächenland, för att slutligen nästan försvinna i ritning c).

...



I ögonen på den tvådimensionella invånaren i Flächenland framträder alltså "cirkeln" för honom ur ingenting, blir större, sedan mindre igen och går tillbaka till ingenting.

MAGI!!!


Det är samma sak med fotonbältet.

Det är en verklighet som står "bortom" vår verklighet och som ändå existerar inom vår för närvarande upplevda värld som en effekt. Till den information som du har publicerat här vill jag notera, att vi inte "rör oss mot centralsolen", som den okända författaren uttrycker det. Vi behåller vår jord, inom vårt solsystem, fortfarande vår plats i Orionarmen i Vintergatan, vår galax. Och datumet kan inte heller begränsas - i kosmiska dimensioner - till månad eller dag. Många gånger i de mest olika kanaliseringar talas det om att Vattumannens tidsålder började den x.x.19xx. Inte heller detta kan begränsas till dagen exakt för en astronomisk 2000 år långvarig cykel, passagen av ett stjärntecken. Därför kan det vara tillräckligt att veta att vi står mitt i födelsen, i början av den nya cykeln, tycker jag... Den exakta timmen vet bara fadern.

Nåväl. Inte fotonbältet ("aeon") närmar sig oss - utan vi närmar oss honom.

Mångdimensionellt "flyter" vår galax, hela vårt kosmos, i en energibubbla, som i de gamla vediska skrifterna beskrivs som Brahma och av Buddha framställdes som kristallgitter. I modern tid finner vi denna idé skildrad till exempel i filmen "Matrix". Drunvalo och andra talar om ett hologram.

I mappen "TimeWarp" på Aquarius hittar du texten
future world
(https://brahbata.space/future%20world_engl.html).

I det näst sista stycket finns meningen:

"De vibrationer som kommer att tränga in i kristallgittret (matrisen) i det nu upplevda planet under 1000 år från vår konvertibla stjärna kommer att resultera i en ökning av energinivån i det materiella kosmos."
.

Och i det sista stycket finns orden:


"Denna process, som kännetecknar den första halvan av Vattumannens tidsålder, initieras av det periodiskt återkommande inflytandet från speciella platsbundna svängningar inom vår galax på vårt solsystem som ligger i Orionarmen"
.

Härmed avses "fotonbältet". "Lokalt bunden" innebär att fotonbältet - eller den typ av energi, som vi uppfattar från det, ligger bortom "vår upplevbara nivå". Vi upplever det som ett uttryck för multidimensionell gudomlig sanning. Vi är i rörelse.


Alla universum har fått lagar som är "inneboende i systemet". Det är en villfarelse i vårt sinne att anta att de orsaks- och verkansförhållanden som vi vanligen har trott oss förstå som avkodning av vår värld måste gälla för andra "verkligheter".

Att kunna förstå och förstå den sublima gudomliga sanningen i yttersta konsekvens kommer förmodligen att förbli lika dolt för oss som det verkar vara omöjligt för en invånare på ytland att kunna förstå "rymdland" så länge han befinner sig inom sitt system. Matematiskt sett kallas den överlägsna mängden i mängdteorin för omega-mängd Wink

Gautama Buddha formulerade detta på ett sådant sätt att det är omöjligt för den mänskliga anden att kunna känna igen en "sista orsakslös orsak". Ändå: Han förnekade inte detta.

Flächenland slutar med orden:


Detta är mina ljusa timmars hopp. Tyvärr är det inte alltid så. Tunga tankar tynger ibland mitt sinne, och jag kan inte med gott samvete säga att jag är säker på den exakta formen på den kub som jag en gång sett och så ofta missat, och i mina nattliga visioner hemsöker den mystiska lagen "Uppåt, inte norrut" mig som en själslig sphinx. Det är en del av det martyrskap jag lider för sanningens skull att det finns tider av mental svaghet då kuber och sfärer bleknar i bakgrunden av en tillvaro som knappast verkar möjlig; där landet med tre dimensioner verkar nästan lika visionärt som landet med en eller ingen - ja, där till och med denna hårda mur som skiljer mig från min frihet, till och med de tavlor som jag skriver på, och hela den substantiella verkligheten på ytan av landet verkar vara bara produkten av en sjuk fantasi, den grundlösa väven av en dröm. "



Förbered dig på att möta Omega.

Gå och skapa.
Lev din dröm.

Kärlek,

brah



Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.