Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Hyperkommunikation av DNA. »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Hyperkommunikation av DNA. (Read 78 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Hyperkommunikation av DNA.
Apr 25th, 2022 at 1:05am
 
Hyperkommunikation av DNA.


Hej käraste Smiley,


inspirerad av dina länkar, som du bifogat i dina välsatta rader - och som jag har läst igenom med stort intresse -, tänkte jag att jag bara skulle använda min dators copy-and-paste-funktion och sätta in texten här.... (Obs: Jag gjorde det, men texten är så lång att laddningstiderna är oacceptabla...) Så ut med den igen... Artikeln är fortfarande värd att läsa, så om du vill kan du följa de två länkarna nedan...)

Hm.

Jag tycker att den sammanfattning som Bärbel Mohr ger är lyckad. De mest skilda områdena inom den vetenskapliga världen belyses och förklaras på ett väl förståeligt sätt, även om det på vissa ställen finns innehållsmässiga fel att beklaga och delvis ges helt enkelt felaktig information, för att vilja öka trovärdigheten för en världsbild.

Även om jag nu gör en liten anmärkning ber jag er ändå att förstå mig som en förhoppningsvis inte alltför skolmästaraktig person...

Jag vill bara visa att ofta kan vanliga vetenskapsområden, om de bara är tillräckligt inspirerande, transporteras in i esoterikens högre sfärer. För att underbygga deras trovärdighet - och just därigenom undergrävs den ofta, som jag finner...


Bärbel Mohr skriver vid ett tillfälle:

Forskare i gruppmedvetande har utformat teorin om typ I-civilisationen. En mänsklighet, som skulle utveckla ett gruppmedvetande av den nya typen, skulle varken ha miljöproblem eller lida av energibrist. För genom att använda sin tankekraft som en total civilisation skulle den som en helt naturlig följd av det ha energierna på sin hemplanet under kontroll. Och detta inklusive alla naturkatastrofer!!!!

En teoretisk civilisation av typ II skulle till och med kunna kontrollera energierna i sin hemgalax som helhet.


Nu - det är detta som mina inledande rader hänvisar till.

Civilisationsindelningen har inte satts upp av någon olycksbådande grupp medvetandeforskare, utan kommer från en annan disciplin - astronomi.

Den sovjetiske astronomen N. S. Kardashev postulerade 1964 en indelning av möjliga utomjordiska civilisationer i tre kategorier - civilisationer av typ I (planetära samhällen - som vårt), civilisationer av typ II (samhällen i solsystemet) och civilisationer av typ III (galaktiska samhällen).

Denna indelning gjordes enligt en mycket enkel beräkningsgrund för respektive civilisations energiförbrukning och har inget att göra med gruppmedvetande.

Energiförbrukningen för ett planetsamhälle angavs till 10^12-10^16 watt, för ett solcellssamhälle till 10^26-10^27 watt och för ett galaktiskt samhälle till 10^37-10^38 watt.

I Kardashevs typologisering tillämpades dessutom olika andra kriterier, genom vilka man kunde känna igen en respektive civilisationsnivå (jag går inte in på det mer nu, eftersom det kanske blir för långdraget - om det intresserar dig kan jag lägga in det igen...).

Detta är ett litet exempel på varför jag har mina svårigheter med esoteriska sanningar från tid till annan. Vi är alla bara människor, som ibland forskar bra och ibland mindre bra eller kopierar från varandra...

Därför: Ögon öppna - när man köper ägg Wink ...

Använd alltid ditt eget huvud, tänker brah och hälsar er alla mycket kära från sitt hjärta,
.

och nu till texten (mycket lång...)


Hyperkommunikation av DNS: Det levande Internet hos människor.

http://baerbelmohr.de/magazin/beitraege/20010711_vernetzte_intelligenz.htm

och fortsätter här:

http://baerbelmohr.de/magazin/beitraege/20020220_Hyper2-3.htm



Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.