Spirits-Forum

Welcome, Guest. Please Login or Register
 

Home Help Search Members Login Register
Spirits-Board « Den kosmiska mindfuck *** »


Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print
Den kosmiska mindfuck *** (Read 62 times)
brahbata
YaBB Administrator
*****
Online


Seeing is believing. I
shape.

Posts: 1.106
In Space and Time.
Gender: male


http://brahbata.space
Den kosmiska mindfuck ***
Apr 25th, 2022 at 12:55am
 
Den kosmiska mindfuck ***


Hej kära ni Smiley ,


För många år sedan, ungefär när jag var 24 år gammal (och efter att ha studerat grunderna i ungefär 2, 3 år - och därmed gradvis vaknat upp och börjat söka), hände följande en kväll:

Jag var *kopplad* till källan. I flera veckor. Jag förundrades som ett litet barn över miraklet att Gud inte bara existerade i min fantasi, utan var högst verklig. Jag erkände - och detta erkännande skedde med hjärtat OCH hjärnan.

Jag bad och hoppades under dessa dagar, veckor och månader att min nyvunna syn på världen inte bara skulle spricka som en såpbubbla. Jag bad om att drömmen skulle vara *verklig*. Och jag ropade ständigt till himlen: Snälla svara mig!

En kväll nu besökte en mångårig vän mig i min bostadsrätt. Jag stod vid denna tid, som nämnts ovan, i kontinuerlig, ständig *spirituell* kontakt. Ändå sökte jag efter någon verklig konkret erfarenhet som kunde bekräfta min igenkänning.

Så vännen som besökte mig och jag tillbringade en trevlig kväll. Vi rökte två eller tre läckra grässtrutar och drack sangria.

Nå - substanserna visade sin verkan och jag kände den där behagliga avslappningen i mig, som alltid uppstod när jag öppnade mig från den rent rationella inställningen till världen till mitt hjärta.

Min vän uppmuntrade mig att dricka lite mer sangria och dra ytterligare ett drag av jointen.

Jag vet, kära ni, att mina ord för en del av er kan vara en bekräftelse (av betingad, dogmatiskt orienterad tro?) på att följande upplevelse inte kan ha varit verklig. Jag skriver dessa rader utifrån en djupt känd tro på ärlighet och för att det helt enkelt hände på det sättet. Var och en av oss kan finna sin egen tillgång - och upplevelsen av Gud är verkligen inte beroende av konsumtionen av olika rusmedel.

Men ändå: Jesus kallades av fariséerna för "frossare och vinbägare", om man tror skrifterna, och Buddha å andra sidan förkastade all konsumtion av berusningsmedel (säger doktrinen; - i själva verket är det så att Gautama Buddha, vid närmare studier av de överlåtna skrifterna, förkastade berusningsmedel om de leder till OINKÄNSLIGHET, vilket inte innebär ett generellt förkastande).

Nå - jag stod i medvetenhet och erkännande. Jag bad, samtidigt som jag pratade med min vän om till synes triviala upplevelser och saker, INNANFÖR bestämt: Snälla, kära Gud, hör mig, instruera mig, låt mig erkänna dig. Och detta ledde till att jag gav mer ödmjuk och tacksam uppmärksamhet åt de sinnesstimuli som kom till mitt innersta - att pröva dem.

Min "vän" och jag fortsatte att prata om det ena och det andra, dvs. jag *lyssnade* och bad *inne* huvudsakligen. Och mina böner blev besvarade.

Min vän pratade om en annan vän som vi båda kände, så det ena och det andra.... Inuti *förnimmade* jag att det egentligen handlade om en text som jag hade skrivit och publicerat strax innan. Texten handlade om Gud, utomjordingar och min då nya syn på världen och tillvarons angelägenheter.

Och medan jag tänkte på det, *svarade* Gud mig om min "vän"....

Min "vän" sa: "Den texten är verkligen bra!". Och jag försökte kontextualisera och förstå dessa ord. Han sa: "Det är ett rakt A". ... Och när han sa detta frågade jag mig själv: "Vad pratar han om? Talar Gud till mig just nu? Vad är det jag hör? Vad känner jag igen? Jag var blyg och försökte förstå. Och när jag frågade mig allt detta uppmuntrade min vän mig att fortsätta på den här vägen. Han sa: "Ja, lite längre fram..." och jag insåg plötsligt att något HÄNDELSERANDE höll på att hända här....

Och när jag stod i denna medvetenhet tittade jag på min mångåriga "vän" och tvivlade tyst med huvudet om jag kunde tro på det som mitt hjärta ville visa mig?

Och jag bestämde mig för att lyssna på mitt hjärta. Och i samma ögonblick som jag gjorde det, *förändrades* min väns yttre utseende - och jag såg framför mig en utomjordisk varelse med de klokaste och vänligaste ögon jag hittills hade stött på.

Han log mot mig, hade inget hår, var av en annan storlek och statur och hade ett helt annat utseende.

Mina tankar rusade iväg. Jag agerade instinktivt, sträckte ut min hand och *tänkte* på honom: Välkommen!

Han tog tag i min hand, log och sa: "Ja, nu är det ett A+...".

Vi log båda två tills tvivlet efter en kort tid började formas inom mig. Jag tänkte på det: OH, jag rökte hasch, jag drack alkohol - alla dessa saker orsakas av berusning. De är inte sanna!!!

Jag tänkte dessa tankar, jag uttalade dem inte.

Desto mer överraskande var de ord som jag hörde från detta väsen, som jag fram till dess betraktade som min "vän":

Han sade: "Du är inte galen. Din hjärna är som en radio eller TV-apparat. Du tar emot de mest olika frekvenser. Alkohol och droger av andra slag förändrar det spektrum som du får tillgång till. Allt du uppfattar är din verklighet."

Inget av mina tvivel, inte ett ord av min - uppenbara? - Erkännande som jag formulerade språkligt. Jag *tänkte* endast mina tvivel.

Hur, kan tvivlaren fråga sig, skulle "han" kunna svara mig om min inre upplevelse om jag inte verbaliserade den?



Detta är en verklig händelse. Bekräftelse Jag upplevde (och upplever) många ytterligare händelser i mina livserfarenheter, som övertygade mitt sinne gradvis om att mitt hjärta är på väg. Vad skulle jag ha för nytta av att ljuga för dig? Jag vet, var snäll och tro mig, att mina ord kan vara svåra att tro på. Det handlar inte om att jag ska bli trodd, det handlar om att vi alla ska tro på oss själva. Mina ord, som kan verka fantastiska för många, ÄR SANNA. Och eftersom de är det, är det därför jag berättar dem för er. Jag välkomnar oliktänkande, eftersom det visar att vi alla tänker *oberoende* och för oss själva.

Och var säker på att det snart kommer att hållas ett ***hammarparty*** här....

Detta är bara EN upplevelse av *främmande* karaktär. Fler kommer att följa...

Kärlek från mitt hjärta,

brah



Back to top
 

We are not human beings having a spiritual experience - we are spiritual beings having a human experience.
So, I've decided to take my work back on the ground, to stop you falling into the wrong hands.
Life is a videogame. Reality is a playground. It's all about experience and self-expression.
ZEN is: JOYFULLY walking on a never-ending path that doesn't exist.
They tried to bury us. What they didn't know - we were seeds.
Ideally, we get humble when we travel the Cosmos.
After school is over, you are playing in the park.
Although, life is limited - Creation is limitless.

Fuck you Orion, Zetas and your evil allies.

Seeing is believing. I do. *I shape*.
'EARTH' without 'ART' is just 'EH'.
Best viewed with *eyes closed*.
Space. It's The final Frontier.
Real eyes realize real lies.
Creator and Creation.
We are ONE.
I AM.

...
WWW  
IP Logged
 
Page Index Toggle Pages: 1
Send Topic Print

Spirits-Board » Powered by YaBB 2.5.2!
YaBB Forum Software © 2000-2024. All Rights Reserved.